Dryland!

God balance og kropsposition er alfa og omega for at svømme glidende, lækker, ubesværet og hurtig crawl. Træning i vand hjælper, men vil du være endnu skarpere i vandet, er der ingen vej udenom at træne core-musklerne på land.

I svømmeverdenene kaldes det dryland eller core-træning og det er benhårdt. Især i starten. Men det hjælper. Tro mig. Jeg har været alt for dryland-doven det sidste års tid og kan bare mærke, hvor slattent og slapt jeg ligger i vandet. Svømmehallens fem lukkedage omkring jul og nytår er jo en glimrende lejlighed til at bruge nogle kræfter på dryland-træning, så nu skal det være. For cirka sekshundredetoogtyvende gang: SLUT med at sløse med core-træningen! 

Dryland kan laves på kanten før eller efter svømmetræning. I fitnesscenter med avancerede maskiner. Med yoga- og pilates. Derhjemme sammen med børnene. Foran fjernsynet. Under julefrokosten. Mens du venter på bussen. Hvorsomhelst og nårsomhelst. Lidt er bedre end ingenting.

På videoen herunder giver Gary Hall tips til dryland-træning for svømmere. Han er altid værd at lytte til. God dryland!

Mere om balance og kropsposition i vand:

Svøm baglæns

Flydeevne

Brystet frem ned. Igen

Havsvømmebassiner
Svømmeøre?
Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers:

SwimOut.dk bruger cookies for at give dig bedre oplevelser på hjemmesiden. Mere information

SwimOut.dk bruger cookies for at give dig en bedre oplevelse på hjemmesiden. Klik "Accepter" på banneret herunder, hvis du synes, det er OK. Accepterer du ikke cookies, vil der være ting på SwimOut.k, der måske ikke bliver vist rigtigt eller slet ikke bliver vist.

Luk vindue